غذا های سنتی قشم
نوشته شده توسط : mali

ماهى متوتا يا حشينه بيشتر براى تهيه مهياوه (نوعى سس ماهى است که روى نان محلى زده مى‌شود) استفاده مى‌شود. گاهى سر و دم متوتاى تازه را جدا مى‌ کنند و شکمش را پاک کرده و در روغن و پياز داغ سرخ مى‌ نمايند و گاهى هم آب تمر هندى يا رب گوجه‌ فرنگى و فلفل سبز به آن اضافه مى‌کنند و گاهی نیز با برنج هم سرو می شود. این غذا با این که با مواد کمی تهیه می شود اما از غذا های بسیار خوشمزه و لذیذ قشم به شمار می آید. حتما در سفر خود به قشم با تور قشم این غذا را یک بار امتحان کنید.

گوشت قرمز و یا گوشت ماهى جوشانده را له مى‌ کنيم و آب آن را مى‌ گيريم تا کاملاً خشک شود بعد آن را با سبزى معطر (گشنيز، شويد، شنبليله) ليمو عمانى، ادويه، پياز خرد شده سرخ مى‌ کنيم و آبى که ماهى را در آن جوشانده بوديم مى‌ گذاريم تا بجوشد و برنج را به آن اضافه مى‌ کنيم. قبل از اينکه دم بکشد، به موادى که قبلاً آماده کرده بوديم تخم‌ مرغ اضافه مى‌ کنيم و مواد آماده را روى برنج مى‌ ريزيم و صبر مى‌ کنيم تا پخته شود و دم بکشد. بعد از این که دم کشید آماده سرو شدن است. 

این غذا از غذا های خوش طعم و رنگ قشم است و طرفداران زیادی دارد. شما با انتخاب تور قشم تعطیلات خرداد 95 برای سفر به این جزیره زیبا می توانید این غذا را امتحان کنید و لذت ببرید.

چار دویی-غذای سنتی قشم





:: موضوعات مرتبط: تور قشم , ,
:: برچسب‌ها: غذا های سنتی قشم,بهترین غذا های قشم,غذا های محلی قشم,غذا های قشم ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: